عزت نفس و شکست عاطفی

این مقاله رو برای دوستاتون بفرستید:

واتس‌اپ
تلگرام
توییتر
ایمیل
عزت نفس و شکست عاطفی

عزت نفس و شکست عاطفی میتوانند با هم ارتباط مستقیم داشته باشند.یعنی به همان میزان که عزت نفس ما پایین باشد کیفیت رابطه عاطفی ما پایینتر است و احتمال شکست عاطفی بیشتر.

انسان بی عزت دستمال یک بارمصرف دیگران است

زیادند دختران و پسرانی که به روانشناسان و مشاوران مراجعه می‌کنند و از مورد سو استفاده دیگری قرار گرفتن صحبت و درد و دل می کنند.

یک  جمله مشترک بین اکثر این افراد این است :  نمی‌دانم چرا هر کس به تور من می خورد از من سوء استفاده می کند و به من خیانت می کند.

یا این جمله : اوایل رابطه طرف مقابل به دنبال من بود اما همان فرد من را از رابطه بیرون پرت کرد.

یک مثال بزنیم

احتمالاً این افراد را دیده ایم یا خودمان یکی از این افراد هستیم .در هر صورت تفاوتی نمی‌کند چون اکنون می خواهیم این زنجیره را قطع کنیم.

ریشه تمام مشکلات شاید به تعریف کلمه عشق برگردد. کلمه ای که اکثر افراد در تعریف آن دچار یک اشتباه بزرگ می شوند. اشتباهی که به تربیت و پرورش و نوع خوراک ذهنی توسط محیط به ما برمی گردد .

ترجمه اشتباه

در سریال های داخلی و خارجی فردی عاشق معرفی می‌شود که مرتباً دیگری را چک میکند .مدام به او  آویزان است و احتمالاً از دوری او اشک می ریزد و در نهایت توسط همان فرد از رابطه به بیرون پرتاب خواهد شد. از این خوراک که وارد اذهان ما می‌شود باید عشق را دلتنگی شدید،کنترل کردن ،مالکیت ،اشک ریختن و خوار دیگری بودن معنی کرد .

برگردیم به ابتدای صحبت

عشق واقعی چیست ؟همان‌طور که در سمینار کپسول عشق و روابط عاطفی بیان کردیم عشق به دیگری از ایستگاه عشق به خود می گذرد. اگر کسی عاشق خود بود می‌تواند عاشق فرد دیگری باشد در غیر این صورت یک فرد وابسته است. ضمنا اگر کسی عاشق خود باشد دیگری را کنترل نمی‌کند و به کسی آویزان نمی شود.

نکته:اگر با انتظار پر کردن خلاء عاطفی خود توسط دیگری وارد رابطه شویم بدون شک در آن رابطه شکست میخوریم

رابطه ای که عزت ما را خرد کند محکوم به شکست است.چنین رابطه ای آنقدر از حس حقارت ناشی از وابستگی ما را پر می کند که طرف مقابل ما را از رابطه بیرون می اندازد البته این درست است دقیقاً مطابق با قانون.

قانون ارج: عشق و علاقه ای که عزت را خرد کند وابستگی است و وابستگی حذف شدن از رابطه را به همراه دارد.

روابط خودتان و دیگران نگاه کنید هرکس که همه خود را در اختیار دیگری قرار داده یا از رابطه حذف شده است یا در آن رابطه سربار و اضافی است و فقط خودش را دلخوش می کند.

محال است کسی برای خودش احترام قائل نباشد و دیگری ارزش و احترام او را نگه دارد.

کسی که در ماشین برای خودش کولر نمی‌زند نباید انتظار داشته باشد راننده تاکسی برای او کولر بزند. اصول این مثال در رابطه ها هم صادق است کسی که در شروع یک رابطه بانک‌ عاطفی خود را تخلیه می کند در آخر به یک قربانی با حس تحقیر شدن زیاد تبدیل می شود.

نکته: وقتی برای کسی زیاد شدی ،زیادی خواهی شد و تو را دور خواهد انداخت

بیایید با خودت روراست باشیم چقدر رابطه هایی که ایجاد میکنیم از این جنس رابطه هاست .برای بهبود خویشتن ابتدا باید هر آنچه هست را بپذیریم پس از پذیرش وجود مسئله می‌توانیم آن را حل کنیم. حتما تست وابستگی عاطفی را بزنید و تحلیل آن را دریافت کنید. همچنین شاید مایل باشید در مورد عزت نفس بیشتر بدانید : آموزش عزت نفس 

دوره آموزشی از وابستگی عاطفی تا اقتدار

دوره آموزشی پیشنهادی ما

برای تمام کسانی که دوست دارند دیگر وابسته کسی نباشند. برای افرادی که از گدایی عشق خسته شده اند. برای انسانهایی که مایلند لذت بردت از تنهایی را تجربه کنند و اگر رابطه عاطفی ایجاد می کنند از روی اقتدار و عشق واقعی باشد نه از روی وابستگی،خلاء و گدایی

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *